Akta podręczne ???

Tematy związane z funkcjonowaniem kuratorskiej służby sądowej do wykonywania orzeczeń w sprawach karnych

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Postautor: finale » 04 gru 2005, 14:02

Jeśli mamy na myśli pismo z MS o sygnaturze: DNWO III-531-5/05 z dn. 27.09.2005 r., to ostatni akapit można traktować na korzyść kuratorów: "względy praktyczne i racjonalne przemawiają jednak - zdaniem Departamentu - za tym, aby w trakcie wykonywania dozoru lub nadzoru kurator dysponował kartami czynności i innymi dokumentami zgromadzonymi w trakcie postępowania wykonawczego. Niezwłocznie jednak po jego zakończeniu, wszystkie dokumenty należy dołączyć do teczki dozoru lub akt sprawy sądu rodzinnego". U nas znalazło to zastosowanie przy WS. Natomiast odnośnie WZ, niegdyś już opisywałem naszą praktykę w tym zakresie.

Pozdrawiam
finale
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 32
Rejestracja: 27 kwie 2005, 21:06
Podziękował : 29 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: Lukas » 31 sty 2006, 20:22

Witajcie - wszyszy uczestnicy forum.
Napiszcie, czy w waszych sądach zdarzają się przypadki prowadzenia teczek dozorów w sekretariatach (sekcjach wykonawczych), czy też są one prowadzone w zespołach naszej służby. Obawiam się, że teczki te prowadzone są przez kuratorów (w większości), bądź w powstałych wcześniej sekretariatach słuzby kuratorskiej.
Instrukcja MS z dnia 12.12.2003r. ma swoją moc prawną, bowiem jest zarządzeniem samego ministra - chodzi o instrukcję d/s biurowości w sądach powszechnych, a także prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych. Zajrzyjcie do tej instrukcji do działu badź rozdziału (jak go zwał) czynności i prowadzonych urzadzeniach ewidencyjnych w sekretariatach wydziałów karnych. Wyraźnie można w niej dostrzec, iż to tam powinny być prowadzone i przechowywane teczki dozorów.
W piśmie MS dotyczącym przechowywania dokumentacji zwiazanej z prowadzeniem dozorów, porusza się kwestię kart czynności prowadzonych przez kuratorów sądowych, a także o ich przeznaczeniu po zakończonym okresie próby.
Odnoszę wrażenie, że twórca tych pomysłów, przedstawiciel MS nie ma zielonego pojęcia w jaki sposób prowadzi się dokumentację praktycznie, szczególnie zwiazaną z wykonywaniem orzekanych dozorów, albo też sami kuratorzy nie potrafią z ustanowionego prawa korzystać.
Gdybyśmy nie musieli przetrzymywać u siebie ogromnej ilości teczek i innych akt wykonawczych, może łatwiej poradzilibyśmy z okrutną biurokracją. W większosci sądów w naszym pięknym kraju nie zabezpieczono dotąd obsługi biurowej dla naszej słuzby. Jeśli będą potrzebne na to dowody, to je chętnie przedstawię.
Pozdrawiam - Lukas
Lukas
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 125
Rejestracja: 22 gru 2005, 20:39
Lokalizacja: Dolny ?ląsk
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: jurek » 31 sty 2006, 23:56

Znowu brawa dla Lukasa
Tak właśnie jak pisze Lukas powinna wyglądać sprawa przechowywania teczek.
Jeśli chcecie mogę to dokładnie wyjaśnić na forum – czyli stronę prawną - gdzie jakie teczki - jest to dość obszerny temat ale co tam jeśli będzie taka wola to razem z Lukasem możemy to zrobić.
A gdzie tak jest ???
Np. Okręg Toruński.
Wiem że KO wprowadził to w tym okręgu.
Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to jest w praktyce kontaktujcie się z Nimi.
Multi multa sciunt, nemo omnia
Awatar użytkownika
jurek
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 555
Rejestracja: 29 cze 2005, 1:14
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: Lukas » 05 lut 2006, 23:54

Cześć Jurku
Dobrze jest mieć kogoś, od kogo ma się poparcie w sprawach słusznych a jednocześnie trudnych do rozwikłania. Na pewno zwrócę się do kogoś, najlepiej do KO w Toruniu, którego wskazałeś, aby dowiedzieć się o szcegółach dotyczących przechowywania teczek wykonawczych i pozostałej dokumentacji. A może Ty jesteś z tego okręgu?
Już teraz za to Ci dziękuję i mam kolejny problem, występujący w wielu sądach w kraju. Otóż po wydanym przez sąd postanowieniu wstrzymującym postępowanie wykonawcze w zakresie sprawowania dozoru bądź k.o.w. - chodzi o zawieszenie postępowania wykonawczego na podstawie art. 15&2 kkw, bądź też o odroczenie wykonania k.o.w. czy pracy społecznie użytecznej, teczki D i Wo przekazywane są kuratorom do "prowadzenia i kontrolowania" - zarządzenie sędziego. Praktyka ta jest niezgodna z przepisami prawa - vide: przywołana wyżej instrukcja MS.
Z wiedzy mojej wynika jednak, że problem dotyczy wielu zespołów KSS w Polsce.
Czy masz podobne problemy i jak z nimi radzisz?
Pozdrawiam
Lukas
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 125
Rejestracja: 22 gru 2005, 20:39
Lokalizacja: Dolny ?ląsk
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: jurek » 06 lut 2006, 13:16

Witam Lukas
Odpowiedz na Twoje pierwsze pytanie brzmi NIE, nie jestem z okręgu toruńskiego.
A jeśli chodzi o problem spraw zawieszonych to masz racje jest to niezgodne z prawem, że sprawy te prowadzone są przez kuratora. Mało tego najbardziej śmieszne jest to, że nie jest to żadne odkrycie i wszyscy wiedza iż nie powinno tak być a jednak jak piszesz jest to problem wielu zespołów KSS. W moim zespole tak właśnie jest mamy te sprawy i po prostu prowadzimy je. Osobiście nic w tej kwestii nie robie bo nie jestem KO ani Kierownikiem kilkakrotnie wspominałem o tym, wszyscy przyznają racje jednak dalej nic się nie dzieje. W mojej ocenie zadanie rozwiązania tego problemu spoczywa na KO.
Mogę tylko dodać, że problem ten całkowicie rozwiązany został w okręgu toruńskim i nie ma tam zespołu który prowadziłby te sprawy. Wiem bo też ciekawy byłem jak problem ten wygląda w innym okręgu. Myślę że jeśli zwrócisz się do KO w Toruniu udzielą Ci tam praktycznych wskazówek.

POZDRAWIAM
Multi multa sciunt, nemo omnia
Awatar użytkownika
jurek
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 555
Rejestracja: 29 cze 2005, 1:14
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Akta podręczne ???

Postautor: commynes » 17 lut 2006, 12:02

probi pisze:Witam,
czy ktoś słyszał, że szykowane są zmiany dotyczące prowadzenia teczek postępowań? Otóż dotarło do mnie, że teczki będą prowadzone w sekcjach wykonawczych a kuratorzy będą jedynie mieć w zespołach tzw. teczki - akta podręczne. Oryginalne sprawozdania mają trafiać do sekcji natomiast do naszych teczek kopie. Czy ktoś słyszał o takim rozwiązaniu, być może już gdzieś w Polsce jest to stosowane?
:D Pozdrawiam
Słyszałem o tym. To zakusy poprzedniej kadry ministerialnej. Na głupotę nie ma rady. Przykro mi, ale ta bolesna prawda dotyka czasem osób, które tak bardzo nudzą się w pracy, że zaczynają mysleć... szkoda że po swojemu. I tak ci, którzy nie mają pojęcia o praktyce pracy, wymyślają, a środowisko to czy inne (bez znaczenia) próbuje w tych pomysłach jakoś przetrwać. Już widze ten bałagan: w jednych aktach coś jest, w drugich nie... i do tego dwukrotnie większe zużycie papieru. A może by założyć akta elektroniczne z transferem danych dla uprawnionych osób...? A może by podnieść niektórym osobom w ministerstwie pensje w zamian za rezygnację z myslenia w pracy w ogóle, z zakazem pisania czegokolwiek...?! Sekretarze sądowi mają dość pracy, Panowie i Panie zza biurek w Warszawie!!!
commynes
 
Posty: 47
Rejestracja: 28 gru 2005, 22:25
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Akta podręczne ???

Postautor: BartK » 17 lut 2006, 16:46

commynes pisze:
probi pisze: A może by założyć akta elektroniczne z transferem danych dla uprawnionych osób...?


Pomysł bardzo dobry, ale duża część kuratorów zawodowych nie zna się na obsłudze komputera :roll:
Awatar użytkownika
BartK
VIP
VIP
 
Posty: 1232
Rejestracja: 25 kwie 2005, 23:07
Lokalizacja: Szczecin-Centrum
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Poprzednia

Wróć do Kuratorzy dla dorosłych

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość