autor: Lukas » 31 sty 2006, 20:22
Witajcie - wszyszy uczestnicy forum.
Napiszcie, czy w waszych sądach zdarzają się przypadki prowadzenia teczek dozorów w sekretariatach (sekcjach wykonawczych), czy też są one prowadzone w zespołach naszej służby. Obawiam się, że teczki te prowadzone są przez kuratorów (w większości), bądź w powstałych wcześniej sekretariatach słuzby kuratorskiej.
Instrukcja MS z dnia 12.12.2003r. ma swoją moc prawną, bowiem jest zarządzeniem samego ministra - chodzi o instrukcję d/s biurowości w sądach powszechnych, a także prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych. Zajrzyjcie do tej instrukcji do działu badź rozdziału (jak go zwał) czynności i prowadzonych urzadzeniach ewidencyjnych w sekretariatach wydziałów karnych. Wyraźnie można w niej dostrzec, iż to tam powinny być prowadzone i przechowywane teczki dozorów.
W piśmie MS dotyczącym przechowywania dokumentacji zwiazanej z prowadzeniem dozorów, porusza się kwestię kart czynności prowadzonych przez kuratorów sądowych, a także o ich przeznaczeniu po zakończonym okresie próby.
Odnoszę wrażenie, że twórca tych pomysłów, przedstawiciel MS nie ma zielonego pojęcia w jaki sposób prowadzi się dokumentację praktycznie, szczególnie zwiazaną z wykonywaniem orzekanych dozorów, albo też sami kuratorzy nie potrafią z ustanowionego prawa korzystać.
Gdybyśmy nie musieli przetrzymywać u siebie ogromnej ilości teczek i innych akt wykonawczych, może łatwiej poradzilibyśmy z okrutną biurokracją. W większosci sądów w naszym pięknym kraju nie zabezpieczono dotąd obsługi biurowej dla naszej słuzby. Jeśli będą potrzebne na to dowody, to je chętnie przedstawię.
Pozdrawiam - Lukas