Wychodzi na to, że SW nie tylko jest ekspertem od SDE ale i od innych kar nieizolacyjnych
ZAPYTANIE OFERTOWE
Nr DWOiP-I/NMF7-02/14 z dnia 26.09.2014 roku
W związku z realizacją projektu „Upowszechnienie stosowania kar nieizolacyjnych i środków probacyjnych w systemie sądownictwa karnego”. Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Upowszechnianie stosowania kar nieizolacyjnych i środków probacyjnych w systemie sądownictwa karnego” realizowanym przez Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji w Ministerstwie Sprawiedliwości w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego w Obszarze Programowym nr 32 „Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych”
Jeszcze coś takiego znalazłem:
W ramach nowej perspektywy NMF, przewidziano również środki na wsparcie dla Służby Więziennej, w wysokości 13 mln euro. Centralny Zarząd Służby Więziennej uczestniczył będzie w obszarze programowym Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych, przy współpracy z Norweskimi Służbami Więziennymi.
Projekt predefiniowany Ministerstwa Sprawiedliwości w obszarze programowym nr 32 pn.: „Wsparcie Służby Więziennej, w tym sankcji pozawięziennych”, zgłoszony do realizacji przez Centralny Zarząd Służby Więziennej w ramach programu Norweski Mechanizm Finansowy 2009-2014
Projekt nr 7
Upowszechnienie stosowania kar nieizolacyjnych i środków probacyjnych w systemie sądownictwa karnego.
Głównym celem projektu jest upowszechnienie stosowania kar alternatywnych w stosunku do kary pozbawienia wolności oraz środków probacyjnych, a tym samym zmiana struktury orzekanych kar dzięki udzieleniu wsparcia sędziom, prokuratorom, kuratorom, pracownikom samorządowym oraz pracownikom jednostek, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności oraz kara zastępcza pracy społecznie użytecznej. W ramach projektu zakłada się także stworzenie nowoczesnego narzędzia informatycznego do opracowania diagnozy osobopoznawczej i prognozy kryminologicznej, które wspomagać będzie procesy decyzyjne sędziów orzekających w sprawach karnych, prokuratorów, jak też wykorzystywane będzie w pracy probacyjnej ze skazanymi i sprawcami przestępstw.
Projekt będzie realizowany w dwóch modułach: szkoleniowym i badawczym.
Czas trwania projektu: III kwartał 2012 – II kwartał 2015
Wartość projektu: 3 520 610 Euro
Projekt zakłada udzielenie wsparcia sędziom, prokuratorom, kuratorom, pracownikom samorządowym oraz pracownikom jednostek, w których wykonywana jest kara ograniczenia wolności oraz kara zastępcza pracy społecznie użytecznej w postaci: szkoleń i konferencji w celu upowszechnienia stosowania kar alternatywnych i środków probacyjnych, a także w ramach modułu badawczego przygotowanie i implementację narzędzia do analizy czynników ryzyka, diagnozy osobopoznawczej i prognozy kryminologicznej wobec sprawców przestępstw.
W ramach modułu szkoleniowego planuje się realizację cyklu szkoleń specjalistycznych, w których weźmie udział 5000 osób, a także konferencji m.in. w zakresie:
Przedstawienia idei kar wolnościowych i środków probacyjnych mających na celu uświadomienie grupom docelowym wpływu na prawidłowy dobór kar i środków karnych, wychowanie sprawców przestępstw oraz na poziom bezpieczeństwa publicznego.
Moduł badawczy zakłada opracowanie narzędzia diagnostyczno-prognostycznego w formie informatycznej. Potrzebę stworzenia takiego narzędzia uzasadnia konieczność uszczegółowienia przewidzianego przez ustawodawcę w art. 214 k.p.k. i 14 k.k.w. wywiadu środowiskowego poprzez dostarczenie sędziemu, prokuratorowi i kuratorowi szerokich i precyzyjnych informacji pozwalających na głęboką i trafną prognozę kryminologiczną. Nowoczesne narzędzie do diagnozy osobopoznawczej i prognozy kryminologicznej będzie uwzględniało dorobek nauk psychologicznych, kryminologicznych i statystycznych. Opracowane zostanie w formie przystępnej i łatwej w zastosowaniu ankiety. Warunki takie może obecnie spełnić specjalnie przygotowany albo przystosowany program komputerowy.