Problemy kuratora społecznego

Zadaj pytanie kuratorowi dla dorosłych.

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Problemy kuratora spoŁecznego

Postautor: monaga » 19 lis 2007, 18:07

Witam wszystkich jestem początkującym kuratorem społecznym i mam kilka pytań.Po pierwsze mam pod opieką skazanego, który sprawuje się bardzo dobrze, nie stwarza żadnych problemów i co z tym idzie kiedy idę do niego co miesiąc nie wiem już o co go pytać i o czym rozmawiać.wiem od kuratora zawodowego,że być może wystąpi o zawieszenie dozoru. Proszę co wy na to?Po drugie chcę się dowiedzieć czy są organizowane jakieś szkolenia dla kuratorów społecznych, którzy zaczynają?
monaga
monaga
 
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2007, 15:37
Lokalizacja: W?OCLAWEK
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: RóŻa » 19 lis 2007, 23:08

liczy się twoja obecność u dozorowanego. To nie musi być długa wizyta jeżeli sytuacja podopiecznego jest tak stabilna jak piszesz. Wystarczy, że przyjdziesz i zapytasz np czy jest jakiś problem o którym powinnaś wiedzieć.
Awatar użytkownika
RóŻa
 
Posty: 23
Rejestracja: 03 paź 2006, 20:52
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Re: Problemy kuratora spoŁecznego

Postautor: BartK » 20 lis 2007, 0:13

monaga pisze:wiem od kuratora zawodowego,że być może wystąpi o zawieszenie dozoru


Chyba źle zrozumiałaś kuratora zawodowego, może chodziło o zwolnienie z dozoru?

monaga pisze: nie wiem już o co go pytać i o czym rozmawiać

Pomocny tutaj może być art. 1 ustawy o kuratorach
Kuratorzy sądowi realizują określone przez prawo zadania o charakterze wychowawczo-resocjalizacyjnym, diagnostycznym, profilaktycznym i kontrolnym, związane z wykonywaniem orzeczeń sądu.

Polecam także nawiązać bliższą współpracę z kuratorem zawodowym.



monaga pisze: czy są organizowane jakieś szkolenia dla kuratorów społecznych, którzy zaczynają?