Jestem nauczycielem - chcę zostać kuratorem

Tematy związane z powoływaniem kuratorów społecznych, aplikacją kuratorską, egzaminem, odbywaniem praktyk studenckich, pisaniem prac dyplomowych itd. Ogólnie: pytania i odpowiedzi, które zainteresują kandydatów do zawodu i pełnienia funkcji kuratora, studentów, uczniów, aplikantów ...

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

Jestem nauczycielem - chcę zostać kuratorem

Postautor: L.Di » 02 sty 2007, 20:17

Witam

W ustawie o kuratorach wyczytałam, iż:

"Kuratorem zawodowym może być mianowany ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i
obywatelskich,
2) jest nieskazitelnego charakteru,
3) jest zdolny ze względu na stan zdrowia do pełnienia obowiązków kuratora
zawodowego,
4) ukończył wyższe studia magisterskie z zakresu nauk pedagogiczno-
psychologicznych, socjologicznych lub prawnych albo inne wyższe studia
magisterskie i studia podyplomowe z zakresu nauk pedagogiczno-
psychologicznych, socjologicznych lub prawnych,
5) odbył aplikację kuratorską,
6) zdał egzamin kuratorski."

Najbardziej interesuje mnie jednak pkt 2.

2. Minister Sprawiedliwości, na wniosek prezesa sądu okręgowego, może, w szczególnie uzasadnionych wypadkach, zwolnić od obowiązku odbycia aplikacji kuratorskiej i złożenia egzaminu kuratorskiego.

Kto się orientuje o jakich przypadkach mowa?

Chciałabym dodać, że spełniam wymogi zawarte w 4 pierwszych punktach, jestem nauczycielem mianowanym z 13 letnim stażem pracy i dyplomem magistra pedagogiki ogólnej. Ukończyłam wiele kursów oraz kilka kierunków studiów podyplomowych związanych z wykonywanym przeze mnie zawodem (m.in. studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą)
Jestem wyróżniającym się pedagogiem, który wielokrotnie był nagrodzony za swoją pracę.

Bardzo proszę o dpowiedź na nutrujące mnie pytanie.

Pozdrawiam
L.Di
 
Posty: 1
Rejestracja: 02 sty 2007, 19:54
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz

Postautor: michal » 03 sty 2007, 23:16