odmowa ZKSS wykonania wywiadu w trybie art. 14 kkw

Tematy związane z funkcjonowaniem kuratorskiej służby sądowej do wykonywania orzeczeń w sprawach karnych

Moderatorzy: Ultima, BBG, Sasquatch

odmowa ZKSS wykonania wywiadu w trybie art. 14 kkw

Postautor: kraliusz » 28 lip 2008, 19:36

Witam. Przedstawiam następujące zagadnienie i proszę o ewentualne uwagi i materiały źródłowe:

kurator z ZKSS "x" zlecił przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w trybie art. 14 kkw ZKSS "y" z innego okręgu.
Wywiad miał zostać przeprowadzony na okoliczność kontroli okresu próby w sprawie "O".
W odpowiedzi otrzymał informację z ZKSS "y", że "Zgodnie z poglądem Departamentu Wykonywania Orzeczeń i Probacji (Pismo Prezesa S.O. [...] z dnia 11.03.2008 r.) kuratorzy mają obowiązek prowadzenia wywiadu środowiskowego jedynie na zarządzenie sędziego wydane w trybie art. 14 k.k.w."

Czy ktoś z Was spotkał się z owym poglądem Departamentu wyartykułowanym na piśmie?
Czy art. 14 §1 kkw nie jest w tej kwestii dość jednoznaczny?
Awatar użytkownika
kraliusz
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 159
Rejestracja: 27 cze 2006, 11:30
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Postautor: kgb14 » 28 lip 2008, 21:42

---------- 20:00 28.07.2008 ----------

Nie spotkałem się z odmową przeprowadzenia wywiadu na zlecenie kuratora ( przynajmniej u nas ) , natomiast znam to pismo .

totalny absurd , w jednym okręgu kurator może zlecić wywiad innemu kuratorowi w innym nie --- a oto polska właśnie :-(

W moim raczej się nie zleca , my dostajemy .

Pozdrawiam .

ps. czy mozesz mi przepisać lub , zeskanować , skopiować tą formułkę i wysłać na PW . Dzięki .

---------- 20:42 ----------

kraliusz dziekuję bardzo za PW . ;-)
,,Oponiarz''

,,One To-Day is Worth
Two To-Morrows''
Obrazek
Awatar użytkownika
kgb14
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 2582
Rejestracja: 30 paź 2007, 23:23
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 119 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy

Postautor: Aurelius » 02 sie 2008, 23:37

Dla mnie też jest to jakieś nieporozumienie. Jest to w pewnym stopniu deprecjonowanie własnego środowiska, własnego zawodu, rzekłbym robienie w swoje gniazdo. Przecież właśnie treść art. 14 kkw mówi wprost, że w postępowaniu wykonawczym organ wykonujący orzeczenie itd. A czymże jest kurator zawodowy, jak nie organem wykonawczym, o co przecież walczyliśmy (art. 2 pkt 6 kkw). Jeszcze w kkw z 1969 w art. 2 nas nie było. Jako kurator zawodowy ma pełną legitymacje do korzystania z art. 14 kkw.


Kraliusz proszę Cię również o skan tego pisma.
Awatar użytkownika
Aurelius
VIP
VIP
 
Posty: 2818
Rejestracja: 17 sty 2006, 0:09
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 231 razy
Otrzymał podziękowań: 277 razy

Postautor: kraliusz » 03 sie 2008, 0:31

---------- 22:41 02.08.2008 ----------

no tak ale Departament Wykonania Orzeczeń i Probacji ma zgoła odmienną interpretację tego zapisu.
Jutro postaram się wrzucić treść pisma.

---------- 23:31 02.08.2008 ----------

a i oto rzeczone pismo, które w punkcie 2. brzmi:

"Zdaniem Departamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji kurator sądowy nie może w trybie art. 14 kkw zarządzić zebrania informacji dotyczących skazanego, w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego Policji, dowódcy jednostek wojskowych oraz innym kuratorom.
Zgodnie z treścią art. 14 kkw w postępowaniu wykonawczym organ wykonując] orzeczenie może zarządzić zebranie informacji dotyczących skazanego, w szczególność: w drodze wywiadu środowiskowego przeprowadzonego przez kuratora sądowego. W razie uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości skazanego organ wykonujący orzeczenie może zażądać ustalenia jego tożsamości przez Policję.
Wykładnia gramatyczna w/w przepisu wskazuje jednoznacznie na to, że kurator sądowy jest podmiotem wykonującym zarządzenie organu (np. sądu), a nie podmiotem zarządzającym zebranie informacji. Odmienna interpretacja prowadziłaby do wniosku sprzecznego z zasadami logiki, że kurator sądowy mógłby zarządzić zebranie informacji przez innego kuratora sądowego. Mogłoby to prowadzić do licznych sporów kompetencyjnych, w razie zarządzenia zebrania informacji przez kuratorów sobie nawzajem. Przepisów prawnych nie powinno się interpretować w sposób, który prowadzi do wniosków sprzecznych z zasadami logicznego rozumowania (zakaz stosowania wykładni ad absurdum).
Podobnego zdania jest prof. Zbigniew Hołda, który w komentarzu do art. 14 Kodeksu karnego wykonawczego wskazuje, że „z treści art. 14 wynika, że głównym podmiotem na którym ciąży obowiązek zbierania wiadomości o skazanym, w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego, jest kurator sądowy. Do przeprowadzania tych czynności mogą być też wyznaczone inne podmioty (art. 14 § 2). Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 26 sierpnia 2003 roku w sprawie określenia innych niż kurator sądowy organów powołanych do przeprowadzenia:. wywiadu środowiskowego, jego zakresu oraz trybu przeprowadzenia (DzU.Nr 152, ,poz. 1495.) .upoważnia organ wykonujący orzeczenie do zarządzenia przeprowadzenia takiego wywiadu także przez komendę powiatową (miejską) lub rejonową Policji. Przepisy rozporządzenia wskazują także, jakie informacje powinien zawierać wywiad środowiskowy oraz jakie podmioty są zobowiązane udzielać ich kuratorowi lub właściwej jednostce Policji."'
Na potwierdzenie przedstawionej powyżej interpretacji przepisu art. 14 kkw wskazuje także tytuł wydanego na podstawie art. 14 § 2 kkw rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia innych niż kurator sądowy organów powołanych do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego, jego zakresu oraz trybu przeprowadzenia, który jednoznacznie określa jakie organy inne niż kuratorzy sądowi, są uprawnione do udzielania informacji w postaci wywiadu środowiskowego.
Podsumowując, zdaniem Departamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji kuratorzy nie mają uprawnienia do zarządzania w trybie art. 14 kkw zebrania informacji -dotyczących skazanego innym podmiotom. Sporządzanie wywiadów środowiskowych i udzielanie sądowi informacji o osobie, w tej formie jest podstawowym obowiązkiem kuratorów sądowych, jako służby posiadającej ku temu najwyższe kwalifikacje. Zlecanie przez kuratorów innym podmiotom przeprowadzenia takich czynności jest niedopuszczalne i „sprzeczne z wolą Ustawodawcy wyrażoną w art. 14 kkw."

Może zapoczątkuje to szerszą dyskusję na temat tego czy jesteśmy w końcu organem wykonawczym czy nie i czy mamy sobie wybierać, albo co gorsza, ktoś będzie wybierać za nas, czy takowym organem i w jakich sytuacjach jesteśmy.
W dalszym ciągu podtrzymuję swoją prywatną opinię, że zapisy Ustawy kkw są jednoznaczne i nie wymagają dodatkowej, a już na pewno nie tak daleko idącej, wykładni, którą oceniam jako nadinterpretację. (ale to osobista "wycieczka" jest)
Awatar użytkownika
kraliusz
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 159
Rejestracja: 27 cze 2006, 11:30
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Postautor: Bosman » 03 sie 2008, 11:17

kraliusz pisze:
a i oto rzeczone pismo, które w punkcie 2. brzmi:

"Zdaniem Departamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji kurator sądowy nie może w trybie art. 14 kkw zarządzić zebrania informacji dotyczących skazanego, w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego Policji, dowódcy jednostek wojskowych oraz innym kuratorom.
Zgodnie z treścią art. 14 kkw w postępowaniu wykonawczym organ wykonując] orzeczenie może zarządzić zebranie informacji dotyczących skazanego, w szczególność: w drodze wywiadu środowiskowego przeprowadzonego przez kuratora sądowego. W razie uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości skazanego organ wykonujący orzeczenie może zażądać ustalenia jego tożsamości przez Policję.
Wykładnia gramatyczna w/w przepisu wskazuje jednoznacznie na to, że kurator sądowy jest podmiotem wykonującym zarządzenie organu (np. sądu), a nie podmiotem zarządzającym zebranie informacji. Odmienna interpretacja prowadziłaby do wniosku sprzecznego z zasadami logiki, że kurator sądowy mógłby zarządzić zebranie informacji przez innego kuratora sądowego. Mogłoby to prowadzić do licznych sporów kompetencyjnych, w razie zarządzenia zebrania informacji przez kuratorów sobie nawzajem. Przepisów prawnych nie powinno się interpretować w sposób, który prowadzi do wniosków sprzecznych z zasadami logicznego rozumowania (zakaz stosowania wykładni ad absurdum).
Podobnego zdania jest prof. Zbigniew Hołda, który w komentarzu do art. 14 Kodeksu karnego wykonawczego wskazuje, że „z treści art. 14 wynika, że głównym podmiotem na którym ciąży obowiązek zbierania wiadomości o skazanym, w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego, jest kurator sądowy. Do przeprowadzania tych czynności mogą być też wyznaczone inne podmioty (art. 14 § 2). Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 26 sierpnia 2003 roku w sprawie określenia innych niż kurator sądowy organów powołanych do przeprowadzenia:. wywiadu środowiskowego, jego zakresu oraz trybu przeprowadzenia (DzU.Nr 152, ,poz. 1495.) .upoważnia organ wykonujący orzeczenie do zarządzenia przeprowadzenia takiego wywiadu także przez komendę powiatową (miejską) lub rejonową Policji. Przepisy rozporządzenia wskazują także, jakie informacje powinien zawierać wywiad środowiskowy oraz jakie podmioty są zobowiązane udzielać ich kuratorowi lub właściwej jednostce Policji."'
Na potwierdzenie przedstawionej powyżej interpretacji przepisu art. 14 kkw wskazuje także tytuł wydanego na podstawie art. 14 § 2 kkw rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia innych niż kurator sądowy organów powołanych do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego, jego zakresu oraz trybu przeprowadzenia, który jednoznacznie określa jakie organy inne niż kuratorzy sądowi, są uprawnione do udzielania informacji w postaci wywiadu środowiskowego.
Podsumowując, zdaniem Departamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji kuratorzy nie mają uprawnienia do zarządzania w trybie art. 14 kkw zebrania informacji -dotyczących skazanego innym podmiotom. Sporządzanie wywiadów środowiskowych i udzielanie sądowi informacji o osobie, w tej formie jest podstawowym obowiązkiem kuratorów sądowych, jako służby posiadającej ku temu najwyższe kwalifikacje. Zlecanie przez kuratorów innym podmiotom przeprowadzenia takich czynności jest niedopuszczalne i „sprzeczne z wolą Ustawodawcy wyrażoną w art. 14 kkw."

Może zapoczątkuje to szerszą dyskusję na temat tego czy jesteśmy w końcu organem wykonawczym czy nie i czy mamy sobie wybierać, albo co gorsza, ktoś będzie wybierać za nas, czy takowym organem i w jakich sytuacjach jesteśmy.
W dalszym ciągu podtrzymuję swoją prywatną opinię, że zapisy Ustawy kkw są jednoznaczne i nie wymagają dodatkowej, a już na pewno nie tak daleko idącej, wykładni, którą oceniam jako nadinterpretację. (ale to osobista "wycieczka" jest)


Koledzy, zgadzam się z Wami,
Przedstawione (cytowane wyżej) zdanie tzw. Depertamentu Wykonania Orzeczeń i Probacji MS w powyższej sprawie jest nieuprawnioną nadinterpretacją. Ta wykładnia jest zbędna (a do tego nietrafna), w sytuacji kiedy przepisy k.k.w. w omawianej kwestii są jednoznaczne.
Kuratorzy zawodowi są organem postępowania wykonawczego i nie ma nad czym debatować, z czym dyskutować
I czemu ma służyć taka nadinterpretacja Depatamentu? - nie wiem.

SK
Bosman
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 741
Rejestracja: 15 gru 2006, 23:55
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: kgb14 » 03 sie 2008, 11:48

A u mnie się to już stosuje .... :( :(
,,Oponiarz''

,,One To-Day is Worth
Two To-Morrows''
Obrazek
Awatar użytkownika
kgb14
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 2582
Rejestracja: 30 paź 2007, 23:23
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 119 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy

Postautor: Q » 03 sie 2008, 19:45

Z rozbijania pewnych rzeczy na atomy powstają właśnie takie niedorzeczności (komentarz do zupełnie jasnego przepisu może tylko go niepotrzebnie zagmatwać;"Polak potrafi"). Mam tylko nadzieję, że moda ta nie zagości wszędzie.
Awatar użytkownika
Q
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 183
Rejestracja: 05 lut 2006, 15:49
Lokalizacja: Warmia
Podziękował : 21 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Postautor: Aurelius » 03 sie 2008, 22:05

Może zajmie się tym KRK, celem wyjaśnienia tego niewątpliwie problemu, który się rysuje...
Awatar użytkownika
Aurelius
VIP
VIP
 
Posty: 2818
Rejestracja: 17 sty 2006, 0:09
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 231 razy
Otrzymał podziękowań: 277 razy

Postautor: jurek » 05 sie 2008, 11:40

---------- 00:20 05.08.2008 ----------

Pamiętajmy o podstawowej zasadzie obowiązującej w procesie wykładni prawa - Clara non sunt interpretanda - w myśl której jasno sformułowane przepisy nie wymagają interpretacji.


Mając to na uwadze czyńmy co do nas należy – zgodnie z art. 14 kkw oczywiście.

Jedno jest pewne jeżeli omawiane pismo datowane jest z marca br. to KRK już dawno powinna zająć w tym temacie stanowisko i mam nadzieje ze to uczyniła.

---------- 10:40 ----------

A oto pełny komentarz Prof. Zbigniewa Hołdy i Kazimierza Postulskiego :!: :!: :!:


Hołda Zbigniew, Postulski Kazimierz
komentarz
LEX / Arche 2008
Komentarz do art.14 kodeksu karnego wykonawczego (Dz.U.97.90.557), [w:] Z. Hołda, K. Postulski, Kodeks karny wykonawczy. Komentarz, LEX / Arche, 2008.
Stan prawny: 2008.02.01


(1) Wywiad środowiskowy jest jednym z dowodów w postępowaniu karnym ( art. 214 k.p.k.), natomiast w postępowaniu karnym wykonawczym jest podstawowym dowodem przy rozstrzyganiu o istotnych sprawach dotyczących sytuacji skazanego, szczególnie poddanego próbie.
(2) Z treści art. 14 wynika, że głównym podmiotem, na którym ciąży obowiązek zbierania wiadomości o skazanym, w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego, jest kurator sądowy. Do przeprowadzania tych czynności mogą być też wyznaczone inne podmioty ( art. 14 § 2). Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie określenia innych niż kurator sądowy organów powołanych do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego, jego zakresu oraz trybu przeprowadzenia (Dz. U. Nr 152, poz. 1495) upoważnia organ wykonujący orzeczenie do zarządzenia przeprowadzenia takiego wywiadu także przez komendę powiatową (miejską) lub rejonową Policji. Rozporządzenie to wskazuje także, jakie informacje powinien zawierać wywiad środowiskowy oraz jakie podmioty są zobowiązane udzielać ich kuratorowi lub właściwej jednostce Policji.
(3) Osoby, które przeprowadziły wywiad mogą być przesłuchane w charakterze świadków ( art. 216 k.p.k. w zw. z art. 1 § 2).
(4) Zarówno dowód w postaci wywiadu środowiskowego, jak i zeznanie osoby, która ten wywiad przeprowadziła podlega ocenie sądu stosownie do treści art. 7 k.p.k. Sąd w postępowaniu incydentalnym ma prawo żądać uzupełnienia wywiadu o dodatkowe informacje, a także może zwrócić się o jego ponowne przeprowadzenie przez inną osobę.
(5) Artykuł 14 stanowi podstawę prawną do zbierania informacji na żądanie organu wykonującego orzeczenie (a zatem nie tylko sądu) we wszystkich tych sytuacjach, gdy takiej podstawy nie dają przepisy szczególne, a zebranie konkretnych informacji o skazanym jest konieczne do prawidłowego wykonywania orzeczenia.
(6) Prawo do zażądania ustalenia przez Policję tożsamości skazanego przysługuje każdemu z organów postępowania wykonawczego (art. 2), który w konkretnej sprawie podejmuje czynności wykonawcze. Wystąpienie z takim żądaniem (np. poprzez zbadanie i porównanie odcisków linii papilarnych) musi być jednak uzasadnione wątpliwością, czy osoba wobec której są podejmowane czynności mające na celu wykonanie orzeczenia, jest rzeczywiście tą osobą, która w danej sprawie została skazana. Również każdy z tych organów może zwrócić się do kuratora sądowego lub Policji o zebranie informacji dotyczących skazanego.
(7) Wywiad środowiskowy, o którym mowa w art. 14, może przeprowadzić zarówno kurator zawodowy, jak i kurator społeczny.


Myśle, że dalszy komentarz jest zbędny :!:
Multi multa sciunt, nemo omnia
Awatar użytkownika
jurek
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 555
Rejestracja: 29 cze 2005, 1:14
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: Zet » 16 sie 2008, 23:28

Jak ja kocham ten kraj i tę bezgraniczną pewność,że nie ma takiej opcji aby każdego dnia po przebudzeniu człowiek nie natknął się przynajmniej na jeden absurd :!: :rozpacz:
Zet
Awatar użytkownika
Zet
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 473
Rejestracja: 27 paź 2005, 18:37
Lokalizacja: Unii Europejskiej
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Postautor: kgb14 » 17 sie 2008, 0:58

jurku :-) w 100% się z Tobą zgadzam :shock: :-D
Chcesz to co napisałeś przymomnieć w ministerstwie :?: albo pal sześć przynajmniej Prezesowi mojego okręgu :?: :D
Jam słaby , słaby .... :-: :rozpacz:
,,Oponiarz''

,,One To-Day is Worth
Two To-Morrows''
Obrazek
Awatar użytkownika
kgb14
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 2582
Rejestracja: 30 paź 2007, 23:23
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 119 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy

Postautor: jurek » 18 sie 2008, 21:03

kgb14 bez obaw przypomnę to każdemu kto odmówi mi przeprowadzenia wywiadu. :)
Multi multa sciunt, nemo omnia
Awatar użytkownika
jurek
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 555
Rejestracja: 29 cze 2005, 1:14
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Postautor: kgb14 » 18 sie 2008, 21:08

No przydałoby się . A ciekaw jestem formy pisma skierowanego przez Ciebie później ? Podstawa prawna taka sama , jest powyzej .
Chyba bym Twoje pismo wysłał do prezesa SO 8) .
Albo zrobił ten wywid ,,po znajomości'' ;-) :lol:
,,Oponiarz''

,,One To-Day is Worth
Two To-Morrows''
Obrazek
Awatar użytkownika
kgb14
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 2582
Rejestracja: 30 paź 2007, 23:23
Lokalizacja: Opole
Podziękował : 119 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy

Postautor: kraliusz » 19 sie 2008, 10:18

Ponowne kuriozum, zamieszczam jednak w tym samym poście bo dotyczy też odmowy.
Otóż na prośbę (NIE ZLECENIE WYWIADU !) o informację dotyczącą miejsca pobytu skazanego otrzymujemy z Komendy Rejonowej Policji następującą odpowiedź:

"W załączeniu zwracam pismo syg. akt Doz xxx z dnia 19 lipca 2008 roku bez realizacji.

Zgodnie z art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 06 czerwca 1997 roku kodeks karny wykonawczy (Dz. U. Nr 90, poz. 557 z późniejszymi zmianami) organem postępowania wykonawczego jest sądowy kurator zawodowy.

Nie zmienia to faktu, że zgodnie z art. 10 § 1 tegoż kodeksu Policja w zakresie postępowania wykonawczego wykonuje polecenia sądu, a nie innych organów, w tym kuratora sądowego. Przepis tego artykułu jest jednoznaczny.

Art. 14 § 1 zdanie pierwsze kodeksu wyraźnie stanowi, iż w postępowaniu wykonawczym organ wykonujący orzeczenie może zarządzić zebranie informacji dotyczących skazanego, a w szczególności w drodze wywiadu środowiskowego przeprowadzonego przez kuratora sądowego. Natomiast zdanie drugie tegoż artykułu stanowi, iż w razie uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości skazanego organ wykonujący orzeczenie może zażądać ustalenia jego tożsamości od Policji.

¯ądanie pomocy na podstawie art. 9 pkt. 5 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) nie może stać w sprzeczności z art. 14 § 1 kodeksu, a który jednoznacznie przyznaje kompetencje w zakresie przeprowadzenia wywiadu środowiskowego kuratorom sądowym, a nie Policji.

Na podstawie Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 czerwca 2003 roku w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania uprawnień i obowiązków kuratorów sądowych (Dz. U. Nr 112, poz. 1064), a w szczególności § 15 pkt. 1 stanowi, iż kurator zawodowy dla dorosłych sygnalizuje sądowi przyczyny przewlekłości postępowania wykonawczego lub innych uchybień stwierdzonych w działalności pozasądowych organów wykonawczych oraz potrzebę zobowiązania Policji do udzielenia kuratorowi stosownej pomocy w wykonaniu czynności.

Wynika z tego, że to nie kurator sądowy zobowiązuje Policję do udzielenia pomocy w zakresie przeprowadzenia wywiadu środowiskowego, lecz sąd. Jeśli kurator sądowy napotka trudności w przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego, to powinien zwrócić się w trybie § 15 pkt. 1 powyższego rozporządzenia do sądu z pismem o wydanie stosownego zarządzenia."


i ponownie czekam na komentarze, a dyskutujmy, póki nie musimy jeszcze stosować drogi służbowej w wyrażaniu swych opinii na temat kurateli.

PS. Pogrubienia w tekście oryginalne.
Awatar użytkownika
kraliusz
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 159
Rejestracja: 27 cze 2006, 11:30
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Postautor: ksb » 19 sie 2008, 11:24

Już się dzieje, a co będzie po wprowadzeniu proponowanych zmian w naszej ustawie?!
Są przynajmniej 2 wyjścia: albo bardzo starannie formułować pisma do Policji uwzględniając grę słów w przywołanych przepisach, albo biegać do Przewodniczącego Wydziału.
Można też poprosić o spotkanie z policjantami, celem ustalenia zasad współpracy - metoda sprawdzona i skuteczna.
ksb
k.zawodowy
k.zawodowy
 
Posty: 1035
Rejestracja: 19 lut 2008, 21:15
Lokalizacja: Galicja
Podziękował : 88 razy
Otrzymał podziękowań: 46 razy

Następna

Wróć do Kuratorzy dla dorosłych

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron